prijzen incl. btw

MEEST GESTELDE VRAGEN

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen. Wilt u bij een vraag eerst even onderstaande vragen en antwoorden doornemen? Uw vraag staat er vast tussen! De vragen en antwoorden gelden voor alle attracties, springkussens en stormbanen. Heeft u een vraag die hier niet tussenstaat? Neem dan gerust contact met ons op via info@feestverhuurgroningen.nl of 050-8510888.

  1. Hoe zijn jullie te bereiken?
  1. Hoe en wanneer moet ik bij jullie betalen?
  • U kunt bij het reserveren kiezen tussen een directe iDEAL betaling en betaling via PIN of contant bij de afhaalbalie of bij de bezorger.
  • Betalingen via factuur achteraf is alleen mogelijk voor klanten met een Kamer van Koophandel nummer

      3. Zijn jullie attracties veilig en gekeurd?

  • Onze attracties zijn allemaal voorzien van een veiligheidscertificaat van een Nederlandse keuringsinstantie. Alle certificaten kunt u vinden op de betreffende productpagina’s op de website.
  • LET OP! Het spelen in en op onze opblaasattracties is altijd voor eigen risico van de gebuiker!

  1. Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een attractie in de openbare ruimte?
  • Dit is per Gemeente verschillend. Voor een kleiner feest is meestal geen vergunning nodig. Bij een feest waar u wegen voor moet afsluiten is altijd een vergunning nodig. Om zeker te zijn kunt u het beste even de betreffende Gemeente bellen.
  1. Hoe weet ik of een artikel op de door mij gewenste dag nog beschikbaar is?
  • Wanneer u de huurdatum invult op de betreffende categoriepagina worden de artikelen die niet meer beschikbaar zijn voorzien van een roze tekstblok.
  • Wanneer u het artikel aanklikt verschijnt op de productpagina de tekst Niet beschikbaar op ‘datum’
  1. Kunnen jullie de attracties voor ons op- en afbouwen?
    • Uiteraard kunnen wij de artikelen, tegen een geringe meerprijs, voor u op- en afbouwen. Bij het bestelproces kunt via het drop-down menu kiezen voor hulp bij op- en afbouw.
  2. Wat zijn jullie bezorgvoorwaarden?
  • Wij bezorgen elk artikel, echter alleen bij een minimaal bestelbedrag van € 75,00.
  • In principe bezorgen wij tot 40 kilometer vanaf onze bedrijfslocatie. Neem bij grotere afstanden contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
  • Op het bezorgmoment moet er iemand aanwezig zijn om de opzetlocatie aan te wijzen, de ‘Klantenmap’ met handleidingen in ontvangst te nemen en de stroomvoorziening te regelen.
  1. Wat zijn jullie bezorgkosten?
  • In de stad Groningen (Haren niet inbegrepen) zijn de bezorg- en ophaalkosten € 35,00.
  • Buiten de stad Groningen zijn de kosten € 0,85 per te rijden kilometer met een minimum van € 35,00.
  • Houdt u voor de bezorg- en ophaalkosten rekening met 4 x de enkele reisafstand. Dit is 2x de reisafstand voor het bezorgen (heen en weer vanuit de bedrijfslocatie) en 2x de reisafstand bij het ophalen (heen en weer vanuit de bedrijfslocatie).
  • De kosten voor het bezorgen en/of ophalen worden bij het bestelproces automatisch berekend.
  1. Hoe laat komen jullie de attractie bezorgen?
  • U kunt via het drop-down menu het gewenste tijdsblok aangeven. Houdt altijd rekening met een zekere speling. De bezorgers doen hun uiterste best om overal op tijd aanwezig te zijn. Onverwachte zaken zoals files, calamiteiten en dergelijke hebben invloed op reistijden
  • Wanneer een gewenst tijdsblok niet meer beschikbaar is, kunt u ons het beste even bellen. Wij kijken dan direct of er toch nog ergens ruimte gevonden kan worden..
  1. Kunnen wij zelf een opblaasattractie op- en afbouwen?
  • Ja, het op- en afbouwen van een attractie kunt u zelf doen. Wij hebben hiervoor eenvoudige op- en afbouwinstructies samengesteld. Deze staan op onze website en krijgt u tijdens het ophalen van het springkussen mee. Bekijk ook even onze instructiefilm.
  • In verband met de zwaarte en grootte van de opblaasattracties zijn voor het op- en afbouwen ten minste twee (sterke) personen nodig.
  1. Past een springkussen, attractie of stormbaan in mijn auto?
  • Dit is afhankelijk van de pakketgrootte van het artikel én van de laadruimte van uw auto. De afmetingen van de opgevouwen pakketten staan bij de meeste artikelen op de website. Over het algemeen geldt:
    • Mini springkussens passen in (bijna) alle persnenauto’s, mits de achterbank plat kan;
    • Voor grotere springkussens, attracties en kleine stormbanen heeft u een aanhanger of bestelbus nodig.
    • Voor de grotere stormbanen is een grote bestelwagen of tendermaster aanhangwagen noodzakelijk.
  • Neem bij twijfel even contact met ons op.
  1. Kan ik een aanhangwagen bij jullie huren?
  • Wanneer u niet beschikt over een geschikte auto of aanhanger, kunt u een gesloten aanhanger bij ons reserveren tegen een huurprijs van € 25,00 per dag.
  1. Hoe lang duurt het opbouwen van een attractie?
  • Rekent u voor het op plek brengen en het uitvouwen van een attractie van gemiddelde grootte circa 20 minuten. Houd bij grotere attracties rekening met circa 30 tot 45 minuten.
  • Het opblazen van een attractie duurt ongeveer 5 minuten.
  1. Wat zijn jullie gebruiksvoorwaarden?
  1. Waar moet ik allemaal aan denken als ik een opblaasattractie huur?
  • Raadpleeg de ‘Checklist voor de huurder’ via https://www.feestverhuurgroningen.nl/informatie/checklist-voor-de-huurder/.
  • De opgerolde attracties hebben een behoorlijk omvang en dito gewicht. Houdt hier rekening mee bij het vervoer op de locatie. Wij hanteren een minimale vrije doorgang van 1,5 meter. De gegevens van de attractie staan op de productpagina van de attractie.
  • Wij bezorgen de attractie niet ‘door het huis heen’.
  • Voor het verplaatsen van de opgerolde attractie heeft u minimaal twee (sterke) personen nodig!
  1. Waar moet ik rekening mee houden bij de stroomvoorziening?
  • De huurder is ten allen tijde verantwoordelijk voor een goede stroomvoorziening.
  • De blowers om de attractie op te blazen hebben allemaal een aansluitpunt van 230V nodig.
  • Per vrije stroomgroep mogen er niet meer dan twee blowers worden aangesloten.
  • De blower mag maximaal 50 meter van het stroompunt staan.
  • Zorg voor voldoende haspels. Deze zijn tegen een geringe vergoeding bij ons te huren.
  • Neem bij twijfel over de stroomvoorziening altijd voortijdig contact met ons op om teleurstelling te voorkomen.
  1. Kan een blower tegen regen?
  • Ja, de blower is bestand tegen regen en moet gewoon blijven draaien. Sluit de luchtaanvoer niet af. Dus geen afvalzak over de blower. Zorg wel dat de aansluitingen op en van de stroomhaspel en /of verlengsnoer is afgedekt is.
  1. De attractie wordt na het aansluiten van de blowers niet hard (genoeg). Wat kan hier de oorzaak van zijn?
  • De luchttoevoer is onderbroken, controleer of er geen knik of draaiing in de aansluitslurf zit.
  • Zijn alle meegeleverde blowers aangesloten? Sommige attracties hebben twee of meerdere blowers nodig.
  • Heeft u blowers gekregen van voldoende Wattage? Kijk even naar de vereiste blower op de productpagina op de website of raadpleeg de ‘Klantenmap’.
  • Controleer of de luchtgaten aan de zij- of achterkant van de attractie dicht zijn. De ritsen moeten geheel gesloten zijn.
  • Er zijn teveel haspels of aansluitpunten aangesloten op één stroomgroep. Hierdoor ontstaat overbelasting en is er te weinig vermogen. Sluit één van de blowers aan op een andere vrije stroomgroep.
  • In de attractie is een scheur of gat ontstaan. Neem dan direct contact met ons op, zodat wij een passende oplossing kunnen vinden.
  1. Wat moeten we doen in het geval van schade of calamiteiten?
  • Neem alstublieft gelijk contact met ons op via 050 8510888 of na kantooruren met 06 39682264. Samen lossen we het op!
  1. Tot hoe laat halen jullie de spullen weer op?
  • Periode 1 april tot 30 september tot 21.00 uur.
  • Periode 1 oktober tot 31 maart tot 17.00 uur.
  • De afhaaltijden zijn altijd in overleg met de bezorger.
  1. Hoe laat moeten we de spullen weer terugbrengen?
  • Periode 1 april tot 30 september tot 21.00 uur. Let op! Tot 17.00 uur zijn we in de loods aanwezig. Na 17.00 uur moet u vóór het terugbrengen even een afspraak maken.
  • Periode 1 oktober tot 31 maart tot 17.00 uur.
  1. Mag ik de spullen ook de volgende dag terugbrengen of laten ophalen?
  • Dit kan alleen kosteloos als het gehuurde de volgende dag niet is gereserveerd. Dit weet u dus pas op de dag van bezorgen of ophalen.
  • Wanneer u van tevoren weet dat terugbrengen of ophalen op dezelfde dag niet mogelijk is, mag u tegen bijbetaling het gehuurde de volgende dag op laten halen of terugbrengen. U reserveert de spullen dan voor een extra dag. U betaald hiervoor een meerprijs van een halve (dag)huurprijs. Wij blokkeren het betreffende artikel deze dag in ons systeem, zodat u alle tijd heeft om het gehuurde terug te brengen of op te laten halen. Let op! Deze optie gaat altijd in overleg. Bij het reserveren kunt u uw wensen kenbaar in het opmerkingenveld in de ‘winkelmand’ (laatste stap in het bestelproces). U kunt uiteraard ook altijd even bellen.